MÅNDAG 13/1

Jag låg vaken ett par timmar i natt och låg och läste förlossningsberättelser och kollade på magbilder. Alla säger att det är nu de sista veckorna som allt kommer hända rent vikt- och magmässigt och jag hoppas åtminstone magen växer en del nu på slutet. Kommer säkert ångra att jag skrev just den meningen om 4 veckor men just i dag känner jag mig inte jättegravid. Särskilt inte i vecka 32. Det beror så klart mycket på hur hon ligger med. Går redan in i vecka 33 i morgon. Det går så himla fort! Jag pratade med barnmorskan om vikten i fredags och hon tyckte det var riktigt bra att jag inte hade gått upp mer än vad jag gjort. Får hoppas trenden håller i sig även om jag är förbredd på vätska och viktökning på minst 1 kg i veckan från och med nu. Läste dessutom i natt att från vecka 35 stoppar dom inte en förlossning om det skulle sätta igång. Puh!! Hoppas verkligen hon stannar inne tills vecka 40. Vi har inte tid innan!

Jag, hjärtat och Heléne åker till Ullared på fredag. Ska bli såå himla skönt att få allt handlat till vår bebis! Just den delen är jag så stressad över och kommer känna mig så mycket lugnare när vi har allt hemma. Det känns däremot konstigt att sitta och titta på den där listan och alla saker som vi behöver. Det börjar slå mig att det är just Marcus jag ska få barn med också. Tänk om någon berättat det för mig för några år sen.. :-)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0