MÅNDAG 9 DECEMBER

Jag tänker inte skriva om tidiga helgen för den tänker jag stryka ett sträck över. Igår tänkte jag ta nya tag och började med en längre promenad med vovvarna. Tänkte ta våran vanliga 40 minuters runda genom skogen men ja.. den rundan tar tydligen 60 minuter nu för tiden och det slutar med att jag och bulan är helt färdiga när vi kommer hem igen. Det var ett lagom träningspass för oss, haha.

Sen såg jag att jag hade rosa flytningar och med tanke på att jag hade ont i magen med så ringde jag sjukvårdsupplysningen, som i sin tur slussade mig vidare till förlossningen. Mina tappra försök att låta obrydd av smärtan och flytningarna hjälpte inte och dom ville att vi kom in. Jag sprang ner till Marcus och grät lite smått hysteriskt. Det var inte riktigt svaret jag väntade mig.. men dom tar det säkra före det osäkra och det är jag tacksam över. Väl där kollade dom lillans hjärta osv och jag fick ta urinprov. Tydligen hade jag ett "fult" prov för det gjorde utslag på det mesta och dom vet inte riktigt vad det är för fel. Jag har en infektion i kroppen tolkade jag det som och dom ställde frågor som kändes.. ja jag vet inte. Jag fick medicin för urinvägsinfektion och är det något annat så skulle förlossningen höra av sig i veckan. Det kan förklara sammandragningarna, illamående/magont och tröttheten dock så jag håller tummarna. Jag kan läcka fostervatten men dom vet inte än. Ringde till barnmorskan för att boka in tid för ett nytt urinprov efter att antibiotikakuren är slut men hon gjorde mig bara mer orolig. Berättade vad som hade hänt och hon skulle läsa min journal och säger "ojdå!!". Vadå ojdå!? Så kan man inte säga! Nu längtar jag tills Marcus vaknar så han kan lugna mig lite. Av någon anledning är jag hetsig tills han säger något klokt.
 
Nu har vi pyntat granen, fixat adventsstake och allt annat hemma. Det enda är kransen som ska sitta på dörren kvar. Myyyyyys!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0