ONSDAG 18 DECEMBER

Igår träffade vi vår barnmorska som mätte magen och allt vad dom brukar göra och allt såg bra ut. Jag växer som det ska och det kändes tryggt efter att ha sett de andra tjejernas magar i föräldragruppen! Blev lite ledsen när jag såg att alla andra har runda magar och verkligen ser gravida ut medanvår tjej håller sig under naveln och gör magen spetsig. Sen tyckte jag det var synd att barnmorskan som håller i allt var så stel som hon var. Hon är säkert en duktig barnmorska men hon ska inte hålla i sånt för hon fick inte igång gruppen alls. Vi satt tysta allihopa en stund medan killarna tjattrade på om fotboll och annat i rummet brevid, så klart ;-) Dessutom höll jag på att börja skratta flera ggr när det blev sådär knäpptyst. Jag har ju en störning av något slag. Blir det pinsamma tystnader så bryter jag ut i skratt.

Jag har börjat svettas som en liten gris, och fått halsbränna ibland. Vi hade tänkt börja äta nyttigt nu igen men det är ingen idé att ens försöka innan jul och nyår.. efter det kommer det bli lättare. Ska bli såå skönt att ha kortare veckor! Har åtminstone börjat med mina smoothies på morgnarna igen och dom har jag saknat ordentligt :-)
 
Marcus somnade på bebismagen, Lea somnade på Marcus ben. Trötta familjen!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0